Jolanta Lubēja

Nominēta “Dejas balvai 2023–2024” kategorijā “Baletdejotāja” par lomām iestudējumos:
Kitrija (“Dons Kihots”)
Baleta “Dons Kihots” naivi optimistiskais sižets grūti salīdzināms ar Migela de Servantesa Saavedras romānu. Tomēr balets jau gadu desmitiem saista skatītāju uzmanību, un šī iestudējuma nezūdošais valdzinājums ir dejas stihija. “Dons Kihots” tika rakstīts bagātajai Maskavai, un tas atstājis savu zīmogu baleta veidolā.
Kritiķi pirmizrādes recenzijās neskopojās ar cildinājumiem, dēvējot jauno baletu par “krāšņu un bagātīgu greznumu it visā” – teatrālajā karnevāla aurā, sulīgi svelmainajās Spānijas noskaņās, sižeta kaislībās un, protams, virtuozajās, ugunīgajās dejās.
Līze (“Veltīgā uzmanība”)
Atraitne Simone vēlas savu vienīgo meitu Līzi izprecināt turīga zemes īpašnieka dēlam Alēnam, taču meitene mīl jauno zemnieku Kolā. Lai arī Simone dara visu, lai nepieļautu viņas meitas un Kolā attiecības, tomēr mīlētāji pārvar šķēršļus un Simonei nākas samierināties ar meitas izvēli.“Veltīgā uzmanība” ir viens no krāšņākajiem un līksmākajiem angļu horeogrāfa Frederika Eštona darbiem, kura pirmizrāde notika 1960. gadā Londonas Karaliskajā baletā. Par iedvesmas avotu tam kalpojis ievērojamā franču horeogrāfa Žana Dobervala (Jean Dauberval) 1789. gadā radītais darbs. Džons Lenčberijs (John Lanchbery) baletam aranžējis Luija Žozefa Ferdinanda Herolda radīto partitūru. Šis dzīvespriecīgais stāsts par pastorālu mīlestību turpina priecēt baleta izsmalcinātās mākslas cienītājus visā pasaulē.
