Aigars Larionovs

Nominēts “Dejas balvai 2021–2022” kategorijā “Laikmetīgās dejas dejotāja/-s” par izpildījumu izrādēs:
“Pretpoli”
Vai viegli atpazīt melus no patiesības? Cik bieži mēs pārbaudām ziņas uzticamību?
Dejas izrāde kā debašu šovs, kas apspēlēs mediju manipulēšanu ar “dzīves realitāti”.
Sarunas atspoguļošana caur ķermeņu savstarpēju, fizisku mijiedarbību un dialoga risināšanu.
“Pakāpiens. Trešais stāvs”
Izrāde “Pakāpiens. Trešais stāvs” ir cilvēka personības, eksistences un pārtapšanas stāsts kolektīvajā realitātē un apziņā, kas veido pasauli ap mums. Pieci laikmetīgās dejas dejotāji piedzīvo vai tiecas uz transformāciju, pietuvinot objektīvās un subjektīvās pasaules redzējumu. Stāsts par satikšanos telpā, kurā savstarpējā mijiedarbība, vēlmes, alkas, apzinātais un neapzinātais satiekas, centienos pietuvoties uz jauna, cita “es” radīšanu, sevis neapzināto daļu izprašanu. Cilvēki piedzīvo viens otru un pašrefleksiju caur pasauli, un pasaule, telpa piedzīvo katru caur individualitāti. Vai personīgā “es” radīšana un attīstība veido kvalitatīvu un piepildītu kopīgo realitāti? Darbs radīts, iedvesmojoties no Karla Junga arhetipu teorijas un Frīdriha Nīčes mūžīgās atgriešanās idejas.
“Izbalansēt”
Līdzsvars ir dinamisks, nevis statisks. Tamdēļ izrāde ir par pastāvīgi mainīgu procesu, kas, laikam ritot, sevi pārdefinē no jauna. Pie tā var pierast, bet to nevar paredzēt. Tas prasa darbu un paļāvību, bet katra reize, tajā atgriežoties, radīs jaunus izaicinājumus, jo balanss prasa rūpes un uzmanību. Līdzīgā veidā mēs runājam par godīgumu. Kas reiz licies taisnīgs resursu, telpas, pienākumu un atalgojuma izdalē, var būt pilnīga ekspluatācija tagad. Darba ietvaros dueta autori un izpildītāji Aigars Larionovs un Nauris Miķelis Goba ar kontaktimptovizācijas paņēmieniem meklē atbildes uz jautājumiem – vai viss ir godīgi sadalāms? Kurā brīdī un kas tiešām ir balansēts? Un vai godīgums pastāv tikai mūsu iztēlē?
Žūrijas komentārs
Nemitīga sevis pilnveidošana un izzināšana ir jūtama katrā mākslinieka uzstāšanas reizē. Cieņa un mīlestība pret kontaktdeju ļauj Aigaram meistarīgi pārvaldīt šīs tehnikas elementus un uz skatuves dēļiem iegūt ķermenisku plašumu un specifisku, tikai viņam raksturīgu dejas rokrakstu.
